Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

söndag 3 juli 2011

Vad tycker du om #564 - Leatherette Biker Jacket?

Nu är jag framme på hotellet i Riga.
Här är det öppen himmel kan jag lova, regnet det bara öser ner, med betoning på öser ner!


Osäker på om dessa fransar är jag?
Sitter här och funderar lite på en utav årets skinnjackor:
#564 - Leatherette Biker Jacket i färgen Lite Powder.

Snygg framifrån
lite enkel - vilket jag gillar!

Har aldrig sett eller prövat denna IRL, så nu tänkte jag slänga ut en fråga i cyberspace för att se om någon läsare har prövat denna?

Hur är den i storlek?
Kvalitet på skinnet?

(Min CC coat är ju underbar, så Odd Molly brukar ju ha högsta kvalitet på sina skinn kläder, men det är bäst att kolla av för säkerhets skull tycker jag!)

Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om fransarna där bak, den måste nu prövas på för att kunna avgöras, är lite rädd för att det skall bli för mycket knutte/mc varning kanske? Jag trivdes ju aldrig helt i min gamla vinter kappa, #117 - Todiefor Sherling Hooded Coat, just för att jag upplevde att fransarna där bak inte helt var i min smak. Hur snyggt som helst på andra, men inte på mig!




Priset, SEK 3.849,00

 är ju överkomligt nu på rean!
 Vad tycker du om denna modell?
Tror du att jag hade passat i den?

Blir det för mycket knuttelina över det?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen,

Jag gillar den spontant inte, utifrån produktbilderna. Blir för hårt för min smak med kombinationen läder och fransar.

Men har som sagt aldrig sett den i verkligheten!

Lisa

Anonym sa...

Jag tycker att det finns tusentals skinnjackor som är snyggare - av andra märken än OM. Se bara på By Malene Birger t.ex. Allt OM gör är inte lika med snyggt, definivt inte dessa hemska fransar de envisas med på allehanda plagg.
Så prova först. Nästan 4 000 kr ÄR massor med pengar. Speciellt för fransar.

/Frans-rysaren

Äppelträdet sa...

Jag har den andra skinnjackan från i år. Det är något av det snyggaste jag sett! Vilken passform. Jag hade alls inte tänkt köpa en skinnjacka, men kunde inte låta bli och fick ett bra pris genom att köpa den utomlands ifrån med rabbatt. Den kommer jag njuta av många år.

Storlken på min är normal, men på denna vet jag inte.

Anonym sa...

Hej, Den är väldigt "billig" på Ajabaja just nu, bara 2 200 kr. Vet dock ej vilka storlekar de har kvar.

/Anna