Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

fredag 24 juni 2011

GLAD MIDSOMMAR från Mollyflickan

Dottern i Sverigeklänningen - ett bra alternativ till
Sverigedräkten medan de fortfarande växer mycket!

Dagens outfit blir helt Mollylös till börja med - det blir naturligtvis Sverigedräkt både på mig och dottern. Fast för god ordnings skull så får jag förtydliga att det är den enklare Sverigeklänningen som dottern bär på bilden. Vacker, och mer lekvänlig modell enligt mig.

Männen i familjen har jag inte kunnat frälsa i denna härliga tradition - jag försökte köpa en Sverige dräkt till maken i våren - men han svarade bara "kan du ens i dina drömmar se mig gå runt med knickers på midsommarafton?" - och nej - tyvärr kan jag inte det. Men på mig och dottern tycker jag det är en härligt svensk tradition som skall föras vidare i generationerna.

Sernare på kvällen kommer jag dock att svida om till kvällens Molly - möjligtvis återkommer jag med ett foto senare.

HA NU EN FANTASTISK MIDSOMMAR! Hoppas vädret håller i sig bara!


Vad tycker du om traditionen med att bära Sverigedräkt på midsommar?
Bär du själv traditionell högtidsdräkt i samband med firandet och under dansen?
Vad skall du själv ha på dig idag?

3 kommentarer:

Anna sa...

Vilken söt midsommartjej! Hade varit otroligt kul att se bild på Sverigedräkten också på bloggerskan.:)
Här blir det molly från start: livingloving i powder och det får bli en kofta eller kavaj över den, lite kallt är det.
Jag har tre söner och de får jag max på finbyxor och skjorta så jag får nöja mig med det. Men midsommarstång blir det i trädgården och både sill och nubbe är hemmafixade (spriten bara hemmakryddad!) så lite traditioner har vi.
Ha en skön midsommar

Hälsningar från Gävle

Mollyflickan sa...

Hej, Anna!

Tack för din kommentar!
Jag tror nästan vi körde på samma tema klädmässigt ikväll med andra ord! Se ovan!

Japp, både bild på undertecknad i Sverigeklänning som Livingloving finnes nu upplagd!

Ha en riktigt mysig midsommar i Gävle - nu skall vi ta kaffet här hemma!

Hälsningar,
M

Life´s Silverlining and I sa...

Jättefint med Sverigedräkt, särskilt på en liten tjej.