Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

fredag 24 juni 2011

En Mollyflicka i Sverigedräkt & dotter i Sverigeklänningen dagen till ära!


Här kommer så bilden på Mollyflickan herself med dotter i Sverigeklänningen!

Helt Molly lös var jag dock ej, OMs strumpor i chalk användes till, för att få den lite rustika känslan med skorna.

Ha en underbar midsommar alla mina kära läsare!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jävla rasist kärring!

Nena sa...

Så fina ni är ihop!!!!
Som svar på din fråga nedan så har jag faktiskt en gammal fin folkdräkt som jag nog tyvärr inte kan klämma mig i längre, så den används inte nu. det är en västgötadräkt som är vävd och sydd av min mormor, så den känns väldigt speciell!
Kram

Cia sa...

Jättefint! Inte ofta man ser detta i dag. De flesta iklär sig bara en nubbe och sillstänk. ;)
Och den som sammankopplar Sverigedräkt med rasism borde definitivt gå och dra något gammalt över sig. Eller läsa en bok eller två.

Massa kramar till en fin Mollyflicka med bedårande dotter.

Mollyflickan sa...

Anonym:
Jag tänker inte ens bemöda mig att bemöta din kommentar.

Nena:
Vad trevligt, jag tänker låta min dräkt gå vidare till dottern sedan, för att påbörja en liknande tradition. Det är ett kulurarv att få något handgjort som i ditt fall! Avundsjuk :D

Cia:
Tack, ja jag håller med dig!
Kan vara värt och vårda våra svenska traditioner en dag som midsommar, även om givetvis ett ombyte är på sin plats inför kvällens begivenheter. Och då brukar ju givetvis en Molly eller två komma på!