Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

söndag 19 juni 2011

Dagens med favorit kappan #179 CC coat

Hej,


Nu är vi så hemma efter en fantastisk kväll! Får du möjlighet att testa Nimb så är det ett besök som är värt att vänta på! Det är inte för inte den har blivit utsedd till en utav världens bästa restauranger!


Så här ser jag ut idag:

# 179 CC Coat 
#261 Remix blouse, lite green
suiteheart minidress i powder, minns ej nr på denna!
Sjal, Odd molly, kommer ej heller på nr på denna!
Jeans leggins, KappAhl
Skor Swedish Hasbeens

Detta är en kombo jag satte ihop igår under målsättningen att använda alla plagg i garderoben, inte bara de gamla vanliga. Mollysjalen tar fint upp de gröna nyanserna till remix blousen, suiteharten förlänger den, eftersom den annars blir alldeles för kort och fyrkantig på mig antagligen anledningen till att jag nästan aldrig använt den innan!

Kappan, CC coat, är dock ett utav mina absolut bästa köp, den används flitigt och mycket, men blir bara finare med tiden, då skinnet får patina. Den kvalar helt klart in under sektionen garderobsjuveler hos mig! 

Nu skall vi ner till Österlen med barnen. Ha en underbar söndag.

Vad tycker du om denna kombo?
Vet du vad Suitehart har för nr?
Vet du vad sjalen heter?
Har du varit på Nimb?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad FIN CC är! Snacka om att den måste vara en riktig keeper. Ser ut att passa dig perfekt. Remixen kan jag tyvärr inte ha, är nog för kort, jag ser ut som Svamp Bob Fyrkant.:(
Scarfen heter Decor Scarf #296.
Minigown vet jag faktiskt inte, kan kolla på någon tag sedan.

Jag har inte varit på Nimb, men däremot på Noma med jobbet och då var den världens bästa restaurang (också i Köpenhamn). Jobbar som Food & Beverage manager och käkar på massa olika restauranger i jobbsyfte, får ta Nimb nästa gång.:)

Ha det så skönt på Österlen

/Cilla

Anonym sa...

Pssst, #256 har Minigown.:)

Lingonberrie sa...

Jättefin du är i kombon! Ha en fin dag på österlen,
kramar

Anonym sa...

Gud va snygg kappan är! Passar ju perfect med decor scarfen.
Hur är kappan i storlek? Vet du var man skulle lyckas få tag på den och vågar man ens fråga vad prislappen låg på...

Kramar från Anna

Mollyflickan sa...

Cilla,
Tack för namnen - minnet är som en guldfisk ibland! :D

Lingonberrie
Tack - ha en fortsatt underbar kväll!

Anna
Tack för kommentaren!
Kappan är rätt liten i strl, jag har en strl 2, men kan knappt knäppa den. Jag rekommenderar att gå upp i strl snarare än att ta sin vanliga, eftersom flera av OMs skinnkläder är ganska små i storlekarna.
Nypris var nästan 15000:- om jag inte missminner mig, men den är värd vartenda öre, då den är härligt tidlös i kanonkvalité som bara blir bättre efter användning. Skinnet är helt enkelt underbart mjukt!
Något att hålla utkik efter på Tradera enligt mig!

Anonym sa...

Riktigt snyggt! Kul att se Mollysar inte alla har, mer sånt. :)