Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

måndag 20 juni 2011

Dagens blev #879 Imagination Wrap i chalk samt underbara #570 smirk frill dress i powder

Slänger upp en snabb dagens. Har gått i dräkt hela dagen, så det första jag gjorde var att byta om till något mer casual när jag kom hem!

Den består utav följande snabbt ihopslängda kombination:
#879 Imagination Wrap i chalk

samt


# 570 smirk frill dress i powder

som sitter så här på produktbilden:

men så här i verkligheten:


 Det får bli till att korta axelremsbanden med andra ord. Riktigt så urringad vill jag inte vara. Svart linne under från MQ.
Men så här blev det - varning utfärdas för en precis hemkommen från jobb & dagis hall!

#879 Imagination Wrap i chalk
# 570 smirk frill dress i powder
Leegins powder från Odd Molly för två säsonger sedan.
Skor från Swedish Hasbeens


Vad tycker du om denna kombo?
Hiss eller Diss?
Har du prövat något annat ifrån den underbara Smirk serien som tyvärr ej gick i produktion?
Vet du vad de här powder färgade stickade legginsen heter?

3 kommentarer:

Sofie Erlandsson sa...

Kul att se Smirk:en "Live". Har mest sett på Tradera men inte vågat chansa. Men den ser riktigt fin ut. Hur är den i storlek?
Imagination Wrap fyndade jag på Tradera i höstas, MEN jag tycker att den är svår att få till snyggt med knytningen. Tips? :)

Trevlig kväll!

Mollyflickan sa...

Hej, Sofie!

Tack för din kommentar. Jag upplever den som lite svår i storleken, själva överdelen är ganska "smal" i storlek, medan axelbanden är överdrivet långa. Nederdelen dock generösare pga att den är ganska vid.

Hade dock rekommenderat att snarare gå upp i storlek än ner, om man ligger mellan två storlekar!

Wrapen brukar jag knäppa med knappen, och sedan bara göra en enkel "roset" med banden fram, och låta dem hänga ner. Den är enligt min mening, snygg i sin enkelhet! Ett annat tips är att ta bort snoddarna helt, prövade det oxå, och det blev riktigt snyggt det med!

Kram,
M

Anonym sa...

Åh tack, för svaret. Jag har ingen knapp alls i min wrap! Köpte den som sagt begagnad men det stod inget i annonsen att knappen var borta. Snopet. Trodde bara att man kunde knyta den.
Kanske borde sy dit en knapp helt enkelt. :)Sitter den precis där den går ihop?

/Sofie