Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

onsdag 16 september 2009

Är det bara jag som upplever det som priset blir högre och kvaliteten lägre?


En liten fundering bla kring kvaliteten på höstens kollektion i synnerhet och Mollys höst-jackor i allmänhet. Dessa jackor har ju kommit att bli höstens "it-jackor" om man skall tro Molly bloggvärlden i alla fall.
Med risk för att bli lynchad nu måste jag faktiskt berätta att jag inte fallit pladask för dem. Jag tycker faktiskt de känns lite tvivelaktiga i kvaliteten och kändes lite "O-Mollyiga", när jag prövade dem häromdagen.

Jag var så säker på att jag skulle ha den bruna jacka, och begav mig till affären med full "shopping - mode" inställt i radarn.
Men sedan när jag stog och klämde på den bruna jackan fick jag en helt obekant känsla när det gäller Mollysar - "den här jackan känns billig"... Och då menar jag inte prislappen, som faktiskt gör den riktigt prisvärd - utan tyget - fodret - utförandet - tja, allt.

Billig jacka i massupplaga
Kändes verkligen som om OM försökt göra en billig jacka i massupplaga som skall prånglas ut till så många som möjligt, utan att kvaliteten fått vara avgörande. Vet inte vad det är riktigt, men den kändes inte som en "gammeldags" Molly, där man visste att priset var högt, men kvaliteten högre! Ett långvarigt ägande av en tidslös pärla.

Den här känslan av "billighet i utförandet" är helt ny för mig, som ju är en långvarit inbiten Molly-fantast. Men tyvärr har jag känt så inför andra utav höstens plagg också.

Tidigare har jag ju kunnat motivera mig själv vid köp av ett Molly-plagg med att kvaliteten är superb, och det blir ett plagg att äga och älska länge. Men så känns det inte riktigt längre.



Check meandress vs. Flanellklänningen från Living Tenfold

                    vs.











Ett annat exempel är om jag jämför check meandress och min "gamla" flannell-klänning så är ju flanelltyget otroligt mycket tunnare nu, och inte alls så välbearbetat med underkjolar etc som i den gamla.
Check meandressen har jag ju använt nu ett 5-tal ggr, och den har redan börjat bli noppig och bandet bak lossnat, inga stora saker, men ändå - irriterande för ett plagg som dock kostar närmare 1.500:-
Min gamla klänning är fortfarande i mycket bättre skick i det tjockare tyget, och verkar på det hela mer välsydd i sömmar etc.

Det kan vara ett mindre lyckat spår Odd Molly växlat inpå om de fortsätter på konceptet - höjda priser och sämre kvalité kombinerat med större upplagor så att plaggen finns i mängder. I alla fall för köpare som jag som prioriterat ett högt pris med en begränsad mängd plagg = unika plagg som inte sitter på alla på stan, och en hög kvalité.



Har omsättningen börjat styra?
Idag känns ibland vissa Mollysar vanligare efter en lördag på stan,tex Lovely Knits, än exempelvis en kofta från något av de välkända kedjorna.
Det har fått mig att börja fundera i alla fall. 

Är det omsättningen som fått börja styra istället för kvaliteten & den speciella Mollykänslan som jag alltid förknippat med deras plagg? Att plaggen sedan varit sydda i en mindre upplaga har i alla fall spelat in för mig i köp-processen, då jag personligen inte gillar att se mängder av likadana plagg som de som jag själv bär på andra kvinnor.
Vet inte om det bara är jag som känner så här, men var tvungen att ta upp det till diskussion i bloggen i alla fall.
Ser fram emot en givande diskussion!

37 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket bra inlägg, äntligen någon som fattat galoppen!
Odd Molly börsnoterade = massproduktion = dålig kvallite!
Tråkigt men sant, ofta så med små märken som snabbt blir stora. Men frågan är sedan hur länge de överlever. Jag gillar odd molly kläder, men tycker att kvalliten är undermålig för priset på kläderna.
Men du har rätt så fort detta kommer upp i någon blogg så anklagas man för att hata märket, svartmåla osv.
Eller varför skriver du här?
Det är ingen i dessa bloggar för inbördes beundran och hetsjakt hur mycket man kan köpa osv....
Som tar i denna frågan, så en stor eloge till dig!
Ha en solig dag.

Lottis

Anonym sa...

Oj, jag glömde en sak!
Titta på denna uträkning detta gäller 1 plagg vi säger 1 st #233 i färgen Royal.

- finns ca. 1600 försäljare i världen!

vi säger att varje försäljare tar hem 5 st. i varje storlek, från 0 - 4 dvs 25 plagg av färg i royal.

-1600 x 25 = 40.000

dessa koftor finns i 7 färger!

40.000 x 7 = 280.000 så inte konstigt att alla går omkring med dessa plagg eller?

Börja räkna alla andra modeller nu hur många hundra tusen plagg kommer vi då upp i?

Lottis

16000 koftor i färgen royal.

Anonym sa...

Det där var det sämsta inlägget jag läst på länge!
Varför har du en blogg om detta märke om du inte gillar priset på det?

Jag tycker jättemycket om jackan och hade gärna köpt en sån om jag hade kunnat.

Lena A

Anonym sa...

Jag läste dit inlägg tidigare idag och gick då för att inspektera min jacka som jag fick hem ifredags. Jag hittade trasiga sömmar vid ärmslutet, sömmar som satt på jackan och ej på fickorna osv. Jag håller med Mollyflickan om att en jacka för 2000kr skall vara bättre sydd än nåt från HM.

Shoppaholicmama sa...

Jag är av samma åsikt med mollyflickan... tyvärr...Kvaliteten har gått ner och priserna up.. Jag väntar att min jacka anländer och jag ska inspektera den genast...Det är jätte tråkig att sånt händer...:(

Anonym sa...

omg, jag upptäckte det just nu när jag sökt igenom jackan. Ca 5 cm längs med armslutet har lossnat. Hur ska det då bli efter en tvätt.
jag är så besviken då jag betalt nästan 2000 kr.
vad göra?

Anonym sa...

Jipppiiiiiii, folk börjar se och TÄNKA ;)

Tycker det däremot är tråkigt att alla negativ/klagomål kom. anonymt....

Jag står för mina, önskar fler ville ge ut sina namn....
Utan risk för att bli anklagade för att vara odd molly hatare, osv.

Nix, bättre plagg tack, då dessa kostar en rejäl slant.

Lottis

Anonym sa...

Bra inlägg. Jag har också upptäckt små hål och skavanker i några av mina OM plagg, vilket känns oerhört tråkigt. Man vill ju gärna tro att man betalar för kvalitet, men jag har blivit alltmer skeptisk på sistone. Tråkigt, för jag älskar verkligen deras kläder!

Shopaholic sa...

Mollyflickan har HELT rätt, jag är av samma uppfattning. Jag har också ifrågasatt kvaliten på vissa av Odd Mollys produkter. Denna jacka fick jag reklamera, tittade då på en annan som var i ännu värre skick och Erika på TinTinStyle och jag konstaterade att detta INTE var OK på ett Odd Molly plagg, så ska det inte vara. Man köper Odd Molly för attkvaliten har varit helt underbar (tidigare) och för att inte alla sprungit omkrig i dessa (med undantag för Lovely Knits och den kortarmade #327 embrodered blouse som ALLA tycks ha.

Håller fullständigt med dig och skrev också om det på min blogg. Jag har t o m sprättat bort Odd Molly texten på ryggen på min bruna Tenfold Knit, tycker att det har gått till överdrift med att skriva Odd Molly STORT på ryggen på vissa plagg.

You Go Girl!!

Massproduktion med dålig kvalite kommer bara att driva OM till fördärvet om det fortsätter.

Deras #40 Indy Dress har däremot varit över förväntad avseende kvalite och detaljer!!

Kram

Odd Molly-holic

Mollyflickan sa...

Tack för alla Era åsikter! Skönt att se att mina egna reflektioner verkar delas av andra Molly-vänner.

Tråkigt dock att så många valt att lämna Anonyma inlägg. Vet inte om det beror på ämnet, men jag har aldrig fått så många anonyma kommentarer på ett inlägg innan.

Du som vill är välkommen att skriva anonymt, men gärna med en signatur av något slag, så är det lättare att svara på rätt inlägg i debatten!

Susanna sa...

Hej.

Skrev ett litet inlägg på FL om detta, min T88 buttondown gick sönder, bandet lossnade. Som du säger, ingen stor grej men för mig gör bandet halva utseendet på blusen och då ska den inte lossna. Hade jag handlat på H&M hade jag KANSKE accepterat det, men absolut inte när det gäller ett så här dyrt plagg! Det är förresten samma band som det är på din falnell-klänning...

Jag fick mina pengar tillbaka men funderar ifall jag "vågar" handla dessa kläder mer...

Mollyflickan sa...

Måste passa på att länka till det superbraiga inlägget Odd Molly-holic skrev om lipbalmet.
http://oddmollyholic.blogspot.com/2009/09/odd-molly-lipbalm.html#comments

Ca 100 kr för ett annat utseende på etiketten och varumärket Odd Molly. Är det värt det?
Personligen känner jag mig lite lurad, då jag hade inbillat mig att detta var en "unik" produkt för Odd Molly och inte något som fanns i liknande utförande, tex samma runda dosa/strl, och säkerligen liknande innehåll från samma företag med helt annan prissättning.

Jag förstår ju givetvis att jag betalar en del för varumärket, men 100 kr mer - aldrig mer. Läppglans från CCS i Borlänge ja tack, i Odd Molly kartong fler gånger, nej tack.

K. sa...

Mollyflicka: jag håller helt och fullt med dig också. Så trist när kvalité byts ut mot kvantitet! Och du påpekar viktiga saker. När det gäller sidenbanden på ryggen verkar det vara ett stort fel och nätbutikerna betalar tillbaka eller tar returer just nu och här.

Kul att så många diskuterar och självklart får man lov att vara av en annan åsikt. Själv skrev jag ett inlägg om hudvårdsserien och det kommer snart ett till. Jag köper absolut ingenting av den!

Anonymitet i kommentarsfältet är ju ok, och naturligtvis får man kritisera. Det ska inte vara en blogg som hetsar till köp utan eftertanke. Min blogg listar mer vad som finns därute. Däremot tycker jag att det är trist med anonyma påhopp som är en helt annan sak än att objektivt förhålla sig till en diskussion. Tyvärr har jag råkat ut för det flera ggr och personangrepp och elakhet går bort för mig. Man måste i en diskussion kunna skilja på person och sak. Don och person är definitivt vitt skilda ting.

Men för att återgå till det huvudsakliga ämnet: Odd Molly borde verkligen ta sig en tankeställare på vart de är på väg. Undermålig kvalité leder inte in i framtiden för dem tror jag.

Anonym sa...

Jag är faktiskt inte så sugen på de nya plaggen utan letar hellre gammalt på Tradera just nu.

Att börsnotera sig är ju ett stort steg och det är klart att de trogna köparna riskerar att försvinna, men marknaden för "billigare" lockar så klart mer.

Helene
www.twitter.com/artofnonsense

♥ Bina ♥ sa...

Åh ja den här frågan har jag lyft ett flertal gånger på min blogg och jag tycker det är väldigt intressant!

Något jag däremot INTE gjort (naivt) är att fingranska min jacka.. det skall jag göra före jag använder den!

Kvalitétskontrollen.. ännu en gång.. undrar jag var den tog vägen...

Shoppaholicmama sa...

Jag fick min jacka i dag och den ska tillbaka...Den har en tillverkningsfel i tyget på höger ärm. Det verkar som om
om tråden håller på lösa upp sig från tyget på ett par ställen.:(

Nena sa...

Usch, det låter ju inget roligt. Väntar också på en sådan jacka, så nu känns det rätt så nervöst. Blir till att fingranska den när den kommer! Är det någon av er som köpt denna jacka som tycker att den är OK i kvalité och utan fel??
Bra att du tar upp denna diskussion. Vi vill ju alla att OM ska stå för bra kvalité. Har faktiskt också mest köpt äldre Mollysar på sistone... Men de nya plagg jag köpt har varit av bra kvalité så vitt jag kunnat bedöma än så länge i alla fall.
Håller också med om det Katinka skrev. Kritisk granskning är jättebra, elaka personangrepp som faktiskt förekommit på sina håll kan ju aldrig vara OK, eller hur...

Anonym sa...

At Cheng Kung, we provide Total Solution to our customers to stay ahead in the global fashion market. Our Total Solution consists of Product Design Collaboration, Fabric Sourcing and Management, Product Manufacturing, and Export Coordination. Our core products are knit and woven wears for men, women, and children.

Established in 1975 and headquartered in Hong Kong, the Cheng Kung organization today also has branch offices in Shanghai and two factories (northen and southern China). All our 300 employees in these locations share a common goal: Offer quality products at the best possible price. Our major customers include Bruuns Bazaar, Peak Performance, Gant, and Odd Molly.

Cheng Kung Garments Factory Limited, Hong Kong

Cheng Kung Garments Factory Limited,Shanghai China

Cheng Kung Hu Garments Co., Limited, Shenzhen China

Läs Här!



Product Design Collaboration

We work with our customers to design products that meet their market and price requirements. We can provide up-to-date ideas in fabric selection, color coordination, and collections creation. Our special sample delivery service allows our customers to see the design in as little as 10 days.

In order to provide faster proto and sales samples turnaround, we are expanding our sampling capability at both our Shenzhen factory as well as Shanghai office. Shenzhen factory is well equipped with latest CAD pattern making systems, experienced pattern makers, and over a dozen well trained sample making technicians. Our Shanghai Office has a team of pattern makers, sample making technicians, and CAD technicians for all the sample making needs.

Fabric Sourcing and Management

Thanks to the great relationship that we have developed with the Chinese fabric mills for the last 11 years, we specialize in sourcing unique, quality, and fashionable fabrics.

Product Manufacturing

Quality has always been the core value of Cheng Kung. Our experienced team is constantly monitoring the production progress and capable of giving our customers instant snap shot of the factory production activities.

Flexibility is an attribute of our production capability. In 2006, Cheng Kung delivered more than 700 styles of woven and knit wears for men, women, and children.

Short production cycle gives our customers competitive edge in the global market. Our average production cycle takes 8 weeks, from fabric dying to product shipping. Special order can be done in less time. For instance, we shipped 1000+ ski jackets to a Swiss customer in 7 days after we had received the outer fabric from Switzerland. In another case where the fabric needed to be dyed, it took us 14 days to ship 3000+ male shirts to a Danish customer.

Export Coordination

Export procedure in China can be a big headache for some customers. Our experienced team is very familiar with export procedures, saving our customers time and money in shipping products overseas.


INSER NI NU ATT DE SPOTTAR UT DESSA KLÄDER!

Nu lämnar vi detta! Men Ni bör ta kontakt med Odd Molly och lämna gärna in en namninsamling på att Ni kräver bättre kläder, Ni ska på mollyträff så detta vore ett bra tillfälle!

Lottis

Susanna sa...

Här kommer kommentarer från en till Susanna! Jag köpte min första molly i april och vet inte hur kvalitén har varit förut. Jag älskar verkligen dessa vackra plagg som jag inte kan få nog av. Känner mig dock lite besviken eftersom jag förväntar mig hög kvalité till det dyra priset. Några exempel på dålig kvalitet som jag råkat ut för, Light cotton Embroided som noppar, broderier som börjar släppa, spoiler underdress som börjar släppa i sömmarna, T88 Buttondown som har fabrkationsfel bandet som lossnar förr eller senare, broderier som färgat av sig på min Temptation (long) tank. Jag vill absolut inte sluta köpa Odd Molly men jag tycker att vi som köper plaggen borde ställa högre krav på deras kvalité. Odd Molly måste få veta vad vi tycker, vi ska inte bara hålla tyst och själva laga våra plagg.

Evalena sa...

JAg har inte upplevt att det varit dålig kvalitet på nåt plagg innan.(en tröja iofs fr sommaren) men nu har jag T88 blusen, CheckMeblusen och Check Me andress och ALLA de har släppt i banden.

Jag tycker OM borde återkalla alla dessa precis som tex IKEA gör om något visar sig vara felkonstruerat.

Anonym sa...

IKEA har råd att dra in sina prodokter de är en stiftelse och inte börsnoterade....De har kapital!

Skillnad mot Odd Molly som lever på "Lånade" pengar...
odd molly har gått rejält back och gjorde ett dåligt halvårsbokslut med ett minusresultat, de kommer inte ha råd att dra in några plagg! Tyvärr....
Så tyvärr Evalena, nej de kommer inte dra tillbaka sina modeller... De vet att Ni köper ändå.

Lottis

modellmini sa...

Hej!

Jag håller med men bara till en viss del. Kläder (även Odd Molly) är gjorda för användning och inte för att spara i flera år, tittar du på vilket märke som helst så kan du idag inte längre hitta ett helt PERFEKT plagg, det har jag fått lära mig. Och så är det. Oavsett märke.

// modellmini

Charlotte sa...

Min syster har köpt jackan, jag har känt på den.. så himla tunt tyg..
Verkar verkligen vara massprodukion på den jackan...Man ser de överallt..
Glad att jag köpte min parkas förra året..
Tjockare tyg, känns mycket varmare också...

Anonym sa...

Jo, folk köper ändå...det är det som är felet..men troligtvis så kommer inte det hålla så länge...för börjar man behandla sina kunder på det viset då är man ute på hal is om man inte tar tag i problemet och löser det!
Det enda man kan göra just nu är att kolla sina plagg, reklamera, reklamera och reklamera...webbutikena och andra kommer att tröttna på allt extrajobb som det innebär och kommer då att börja klaga...

Jag tycker att vissa plagg, de som det görs för många av, 327:an och då förmodligen 738A då som nu kommit igen. Jag har själv flera 327:or eftersom jag älskar hur de ser ut. Däremot tycker jag att kvaliteten är dålig för det priset. Spoilers kommer jag aldrig mera att köpa, man ska inte sy plagg som går upp i sömmarna/tyget förstörs år efter år..spoilers är jättefina, men för 17, se till att sy dem rätt!! Jackan som jag precis fått hem ska jag passa på att gå ned och granska nu. Sedan har jag ett par av de plaggen med sidenband men har inte hunnit använda alla ännu, men visar det sig att det lossnar band etc så kommer jag att reklamera. En reklamation görs så fort man upptäcker felet! Bara för att flera reklamerar nu måste man inte kasta sig över sitt plagg för att hinna med...så fort något går sönder etc etc som man inte borde kunna förvänta sig ska hända så har man rätt att reklamera. Man måste alltså inte ha så bråttom..utan bara man upptäcker det inom skälig tid. Sedan är det ju så att desto högre pris desto högre kvalitet kan man också förvänta sig. Det spelar ju också roll vid reklamation.

Eftersom odd molly inte kommer dra tillbaka några modeller så är det bara att reklamera på!

Något annat som irriterar mig är också att odd molly verkar konsekvent undermärka sina kläder ang. tvättråden! Hur kan ett plagg i 100% bomull bara tåla 30grader? Har de använt rätt tråd och rätt tyg med bra kvalitet så ska det egentligen tåla 60 grader....

Nu vill jag inte att ni ska tro att jag avskyr odd molly. Jag älskar deras kläder. Designen. Men om de fortsätter att prångla ut dålig kvalitet så kommer iallafall jag börja tänka till både en och två gånger innan jag köper något.

Som Bina säger: Kvalitetskontroll någon?? Kan inte vara så svårt att ordna...

/Hanna

Susanna sa...

Jag fick min jacka idag och har hitills inte hittat något fel på den, ska givetvis syna den lite extra nu. Tycker den är jättefin, superbra passform! :)

Anonym sa...

Jag är jättenöjd med de kläder jag köpt! Om man inte anser det värt de högre priserna är det ingen som tvingar en att handla. Precis så enkelt är det!

/Nina

Rövarmamman sa...

Jag förstår ditt inlägg. Det där e ett stort problem med många varumärken, för stor produktion vilket leder till slarv och man riskerar att varorna inte blir lika bra som tidigare, o just då eftersom att efterfrågan ökar i samma stund ökar priset- Inte så mkt vi kan göra åt detta...jo de finns en grej- sluta att shoppa men vem vill de?!:)

Har också super många gamla odd molly plagg i min garderob, de e super den där flanellklänningen är en favvo, ska nog dra på mig den snart igen!:) Men har inte känt att mina nya plagg inte håller måttet...än så länge! Men jackan har jag hört på flera ställen att de där jackorna har gått sönder på en gång, kan ju vara så med vissa plagg, tyvärr!
Hoppas du får en fin kväll.

Sara Nilsson sa...

Hej,

Brukar följa era Mollybloggar när tillfälle ges, även om jag anser att de kan vara lite väl positiva och köp-hets betonade ibland.

Men detta tyckte jag var ett bra inlägg. Gillade speciellt denna passus:
"En "gammeldags" Molly, där man visste att priset var högt, men kvaliteten högre! Ett långvarigt ägande av en tidslös pärla."

Detta var essensen av varumärket Odd Molly för mig tidigare, men inte nu längre.
Har för mig blivit en dyrare variant av kedjebutikens massproduktion vilket inte tilltalar mig alls.

Titta på exempelvis en känd aktör inom barnklädesbranschen, som gjort sig ett stort "namn/varumärke" på ca 5 år, och idag brottas med ekonomiska svårigheter, då deras upprepningar av tidigare framgångar i olika färger/storlekar beroende på säsong, nu börjar gå mot sitt slut.

Har varit en liknande resa för detta företag, släpp av allt större kollektioner, flera släpp under en säsong för att skapa köp-hysteri, höjda priser och sämre och sämre kvalitet.
Nu viker marknadsandelarna för dem, precis som jag är rädd för att de kommer att göra för Odd Mollys varumärke också.

Men de kan fortfarande vända trenden om de drar lärdom om vad vi, marknaden, tycker, känner och anser, och är beredda att agera så kan de fortfarande vända detta till en framgång. Om de väljer att blunda för vad marknaden tycker kan de gå en ännu svårare framtid till mötes med en sviktande målgrupp.

Låt oss hålla tummarna att så ej sker.

Sara Nilsson

Sofie sa...

Jag håller fullständigt med dig. Hade längtat efter den bruna parken men sen när jag prövade den kändes det bara Nej nej nej....Kändes billig, och det kändes enbart som man skulle betala för odd molly märket.

modellmini sa...

Jag beställde jackan i almost black, den är välsydd överallt, otroligt fin i passformen och syns verkligen INTE överallt, såsom ngn skrev här! Den är ju nästan SLUTSÅLD nu! Det enda negativa jag kan säga var att det hängde trådar lite här och var som jag var tvungen att klippa bort, jag tycker att Odd Molly plaggen borde vara "hacnplockade" och kontrollerade, för det här med hängande trådar var inte första gången...och säkert inte den sista heller!

KRAM modellmini

Peggy sa...

Jättebra skrivet ! Jag har själv aldrig haft något problem med kvalitén på mina Mollysar men det är ju så trist när man läser att många har det !! Köper man ett såpass dyrt plagg så vill man ju att det ska hålla bättre än om man handlar på tex H&M....Men det är kanske så att när man har blivit börsnoterat har man har en större press på sig att tjäna mer pengar...större kvantiteter till högre press samtidigt som kvalitén får stå tillbaka...Ditt inlägg får mig i all fall att stanna upp och tänka till lite !

Peggy sa...

Oj..till högre pris ska det vara..:-)

Tintin sa...

Spännande disksussion!
Jag tycker att det är upp till var och en och bedöma om man vill lägga 1500:- på en tunika eller inte. Tycker själv att man inte kan förvänta sig så mycket mer, då de flesta högre kvalitetsmärken kostar betydligt mycket mer. Polos stickade höst-klänning kostar exempelvis 5495:- och då känns 1500:- rätt billigt i jämförelse. Men det klart, allt beror ju på vad man jämför med!

Handlar aldrig från varuhusen så jag är van vid Burberrys, Polos, Guccis prissättning och då är det ok med denna kvalite anser jag. Samma kvalitet som Marlene Birger och DAY ungefär.

Linda G sa...

Jag läste inlägget på FL precis - jag tycker vi gör en namninsamling!

Skriv mig först - Linda Gyllenhamn, Södertälje.

Jag skall skicka tillbaka min bruna 738a till Country-Dreams då fickorna fram är sneda! på min och den stinker äckel-päckel.

FY vad dåligt - känns nästan som om det skulle vara lika dåligt som de kopior som diskuteras tidigare i OM-bloggar - men nu har jag ju köpt den ny så jag är säker på att den är äkta. Men urkass - hur kan ett företag bara sända iväg något sådan till en butik?

Mickan sa...

Jag vill också vara med på namnlistan om det blir en sådan! Jag har köpt en long angora cardigan och den börjar redan att "ludda" sig.... Om koftan (som någon tidigare sa) kommit från H&M eller Lindex hade jag inte reagerat, men nu kostar den trots allt 1700:- Inte ok! Jag skickade tillbaka min tunika förra sommaren (kommer inte ihåg namnet) grå med oranga broderier, för att det oranga torrfällde och färgade av sig på grå. Den reklamerades till OM o jag fick pengarna tillbaka. Koftan har jag inte brytt mig om än att klaga på, jag älskar den ändå, men det ska ju inte vara så!

Långt inlägg..... ;)

// M

Erika sa...

Viktigt!

Hej jag har med läst! Idag fick jag reda på att 4 av Odd Mollys kläder har defekter! Jag är själv ägare av en av klänningar och ringde min butik efter att fått mail från Juniform, jag ska få 20% så det känns okej. Men egentligen är det inte det för mitt band kommer ramla av och hur mycket gör då 20%?

Kolla mitt inlägg!
http://erikaeveryday.blogg.se/2009/september/odd-molly-fel.html#comment

Läs mitt inlägg!

Anonym sa...

Har under våren köpt ett antal Odd Molly plagg endast 1 av dem har jag inte upplevt några problem med det är den underbara solklänningen som sålts i sommar. Däremot har jag köpt super fina 9th sweater som jag fått lagad en gång och nu upptäckte att den gått sönder i sömmen igen. Endast tvättad 2 ggr enligt tvättråden. Har köpt två blusar Cotton Embroid båda har släppt i brodyren, samt en temptation som blivit noppig. Min Tenfold har även den släppt i brodyren. Älskar Odd Molly och köper en del men plaggen inköpta i år håller inte måttet. Tina