Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

torsdag 17 september 2009

Tack för alla era åsikter!

Det är verkligen spännande när en diskussion tar fart på detta sätt på bloggen. Har läst alla inläggen och det känns skönt att inte vara ensam om mina reflektioner kring pris vs. kvalitet.

Man får ju sig verkligen en funderare när man läser bland annat Lottis och Sara Nilssons inlägg. Katinka skriver som vanligt mycket bra och välformulerat och jag håller helt med Odd Molly-holic i hennes inlägg, passa gärna på att läsa hennes inlägg i sin blogg om lipbalmen, länk finns längre ner i kommentarerna. Sirpa och Susanna - jag hoppas att allting löser sig till det bästa för Er. Men Odd Molly är säkert väl medveten om de kvalitetsbrister som finns, och tar säkert plaggen i retur utan problem. Nena, det finns säkert många jackor som är helt felfria, så du behöver säkert inte oroa dig. Vill ju inte oroa någon i onödan.

Andra Susanna, verkar som om det speciellt är höstens kollektion som dras med kvalitetsproblem. Hoppas du får de åtgärdade. Håller helt med dig om att Odd Molly måste få veta vad vi tycker, vi ska inte bara hålla tyst och själva laga våra plagg.
Evalena - trist, men verkar vara ett ganska vanligt problem tyvärr. Ett återkallande tror jag dessvärre ej är aktuellt, men lite plåster på såren borde allt vi trogna Mollyflickor få!
Modellmini - personligen tycker jag att plagg i denna prisklass skall kunna hålla i många år och skall kunna vara felfria vid inköp. Annars så hade jag valt att köpa billigare märken där jag förväntar mig en sämre hållbarhet och accepterar detta då priset är väsentligt lägre.
Charlotta - grattis till ett bra köp. Jag tror också att fjolårets jacka är bättre kvalitetsmässigt.
Hanna - Intressant reflektion kring tvättråden - känns nästan lite amerikanskt "bälte och livrems-aktigt" med 30 grader enbart.
Susanna - Kul att du är nöjd med jackan och att den är fin i passformen på Dig!
Nina - Jag förstår naturligtvis att jag inte är tvingad att forsätta köpa när priserna höjs, men eftersom jag oftast älskar Odd Mollys kläder och det främst är dessa plagg jag brukar handla,  kändes naturligt för mig att göra en reflektion över prishöjningen här i bloggen. Precis så enkelt är det!
Rövarmamma - synd - men vädigt sant - ökad produktion leder till slarv!
Sofie - delar din reflektion där!

Tack än en gång för en så givande diskussion, det behövs då inte allt är rosande Mollyskimmer alla gånger! Men kläderna är underbara och jag känner verkligen daglig kärlek varje gång jag går in i garderoben och tar fram en ny outfit - och det vill jag kunna fortsätta att göra även i framtiden!

Nu skall jag in på möte snart, vi hörs!

3 kommentarer:

Sara Mia sa...

Det är viktigt att våga uttrycka även det som inte är positivt. Det märks ju ganska snart att det är flera som delar ungefär samma upplevelser. Då är ju dessa bloggar och även forum bra. Man får klart för sig att man inte är ensam. Ensam är inte alltid stark.

Anonym sa...

Jag upprepar min tidigare inlägg i denna fråga ang. undermålig kalitet och höga priser.

* Ni skall snart på molly träff, ta med en namnlista på vad Ni kräver av märket odd molly.
Kom i håg det är Ni som är deras kunder och deras marknad.

* Jag kan reflektera över hur det var på H&M på 70/80-talet... billiga kläder med skitdålig kvalitet, Men H&M idag har lärt sig av misstagen.

* Jag kan skratta då man kliver in på en Lindex butik och finner deras kläder mycket bättre kvalitet och till ett förhållandevis lägre pris än odd molly,
Så summan av denna soppa som Odd Molly just nu sitter i att, ändra taktik annars tyvärr måste jag säga så finns det nog ingen återförsäljare som vill sälja och kunderna kommer också svika.

Så återigen lämna in namninsamling på dålig kvalitet till odd molly när Ni vandrar på er mollyträff!

Lottis

Anonym sa...

Jag håller med till viss del ang kvaliteten, har inte så många plagg från höstkollektionen, men har ändå märkt en tydlig skillnad kvalitetsmässigt. Kanske därför jag tvekar så mycket inför varje köp nu, man funderar en extra gång om plagget verkligen är värt pengarna.
Ställer gärna upp på nån "aktion" mot höjda priser, sämre kvalitet, masstillverkning. För att inte tala om de trådsmala, hårdspacklade utmärglade modellerna som visade OM på visningen, de var inte alls vad jag väntat mig av OM och inte några jag förknippar med OM heller. Trist! Riktigt trist!
/Jojo