Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

tisdag 15 september 2009

Höst rensning påbörjad!


Höst rensing pågår just nu i min Molly-garderob. Har insett att antalet garderober ej kan utökas = antalet plagg måste minskas. Bland dessa måste alltså några högt värderade Molly-plagg försvinna.

Men jag har nu försökt att stålsätta mig, och skall försöka, med start ikväll, att rensa ut och bereda mer plats åt de många vackra plagg som bor därinne idag, och som skall få bo kvar ett tag till. Men som maken valde att se det - att rensa innebär ju också att jag kan shoppa nya med gott samvete längre fram, så intet ont som inte för något gott med sig.

Så du som är sugen på några gamla "Molly-godingar" - håll utkik - flera plagg kommer att komma upp här i bloggen inom kort. Mestadels i strl 2.

Kjolen är såld!
Stort grattis till den blogg-läsare som fyndade kjolen innan - nu är den alltså såld - och jag är ett steg i rätt riktning - även om det inte känns så när jag står här mitt i högen och känner "den här XXX kan jag absolut inte göra mig av med".
Att det skall vara så förbaskat svårt!
Lätt att handla - svårt att skiljas ifrån.

Wish me luck!

8 kommentarer:

ChristinaB sa...

jag ser fram emot din rensning men förstår att det är tufft. har en klok man, min tycker att har man en kofta räcker det. han förstår ingenting;)

kram

♥ Bina ♥ sa...

Har du några stickade sockar så kan jag vara intresserad!

Kram

Nena sa...

Heja dig! Jag är urusel på detta, sparar t.o.m sånt som inte passar. Vet inte vad jag ska göra för att ändra mig...

Pingla sa...

Ah, men du är ju så liten. Om du klämmer ur dig några 4or får du hojta till.

Septemberflikka sa...

Jag ska definitivt hålla koll då jag är en 2:a. I alla fall upptill. Skönt med rensning ibland så man kan få in lite nya godbitar.

Anonym sa...

Har du några Lovely knit kofter i bomull och ungerklänningar/kjol så är jag intresserad.
Trevlig blogg med mycket läsbart du har,
Många bra tips
Kram Tina
tina.torp.j@hotmail.com

Mia sa...

Jag har 2:or på vissa plagg och 3:or på andra så jag kan också vara intresserad av något :) Ex. linnen eller blusar. /Mia

Anonym sa...

Hejsan! Jag är verkligen intresserad av en Every day long cardigan i storlek 1 eller 2. Har letat över allt nu känns det som! Vore evigt tacksam! Min mail är: emmacaandersson@hotmail.com Kram Emma