Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

torsdag 17 september 2009

Ang sidenbanden och 20% kompensation!



Följande text har jag kopierat från Erikas blogg som hon berättar kommer från ett mail hon mottaget från web butiken Juniform idag:

..............................................................................




VIKTIGT MEDDELANDE!
Olyckliga omständigheter har gjort att Odd Mollys storsäljare styles 016, 018,020 och 021 (se bilder nedan) har visat bristande kvalitet gällande sidenbanden i ryggen. Kombinationen av glesa sömmar och band av annan kvalitet än Odd Mollys ordinarie gör att banden släpper och i vissa fall rimlar upp sig.


Odd Molly liksom Juniform beklagar detta djupt. Odd Mollys kläder  förknippas med hög kvalitet och kommer så göras. Juniform har haft väldigt få reklamationer gällande Odd Molly och det här är en tråkig engångsföreteelse. För alla er som köpt någon av styles 016, 018, 020 eller 021 hos Juniform kommer kompensation med 20% på varans pris utgå oavsett om just ert plagg har någon defekt eller ej. Återbetalningarna kommer att inledas i nästa vecka. Jag kommer gå igenom alla köp i tur och ordning och ni kommer få information via mejl när återbetalning skett. I de fall jag behöver kontouppgifter så kontaktar jag er.


Odd Molly och Juniform rekommenderar att ni lämnar era plagg till en sömmerska/skräddare även om sidenbanden sitter. Detta för att undvika att något händer med plagget i framtiden. Kompensation på 20% utgår som ersättning för detta utlägg.
 





Instruktioner till sömmerskan/skräddaren:
Bandet bör vikas dubbelt i sömmen

Sömmen bör vara mycket tät just över bandet

Om sidenbanden på ditt plagg rimlat upp sig eller om det av någon annan anledning inte går att laga plagget, vänligen kontakta Juniform snarast.

 

Jag beklagar det här och jag vill på förhand tacka er för ert tålamod, tack!


Vänliga hälsningar/
....................................................................................................................................................................

Du kan läsa mer om detta på sista inlägget här!

Jag kommer kontakta butiken där jag köpte min check meandress och begära dessa 20% i kompensation!  Även om sidenbandet inte är trasigt ännu på ditt plagg, så är risken stor att det blir det!

Påtala detta för din återfösäljare, Odd Molly har en skyldighet att ersätta oss för dessa defekter. Påtalar vi inte problemen, så görs inget åt det heller!

Snyggt agerande från Odd Mollys sida
Måste tillägga att det känns som om Odd Molly tar sitt ansvar nu kring dessa produkter, när de på detta sätt går ut med denna allmänna prisreduktion/kompensation om 20% till sina återförsäljare. Får se vad min lokala butik säger imorgon, butikschefen skulle återkomma till mig imorgon kring detta.

Hur kommer du att göra?

Update - Här är Juniforms meddelande och orginalbrevet från dem & Odd Molly.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det borde man ju onekligen göra... Ska nog ta och maila Folk Art för det är där jag köpt både T88 och Check me klänningen.

Susanna sa...

Jag har redan kontaktat Juniform och fått mailet om 20%. Tycker det är för lite.

Erika sa...

Jag är glad att jag får 20%, jag ska fixa mitt band själv. Så jag kan använda pengarna till något annat, haha vem vet en ny Molly kanske?

Mickan sa...

Jag har mailat Redhe of sweden där jag köpte min T88. Får se vad jag får för svar från dom!
Ska nog även maila CD där jag köpt min andress....

Tack för upplysningen!!

// M

Peggy sa...

Jag är lite feg av mig och " vill inte vara till besvär" så jag håller på och ta mod till mig och skicka ett mail till Milk & Honey där jag köpte min T88....får väl se när jag vågar bara :-) Usch jag är så barnslig när det gäller sånt här !

Mollyflickan sa...

Peggy,

Jag har valt att svara dig i ett separat inlägg! Power till dig!

Natascha sa...

Jag har mailat Ajabaja angående min check me andress, sidenbandet har släppt. Jag kommer få 20 %

Unknown sa...

Tror ni det gäller alla butiker? Även om varan är köpt med en rabatt kupong?

Anonym sa...

Som jag förstått det så har alla ÅF blivit erbjudna 20% rabatt från OMs sida. Sedan har en del ÅF valt att låta denna kompensation gå direkt till slutkund, typiskt s.k. web-butiker för att underlätta för slutkunderna, andra AF, typsikt vanliga butiker, har exempelvis lämnat in hela partier av dessa plagg till lokala sömmerskor som sedan åtgärdat felen, och säljer varan därefter till fullpris till konsument. Hos denna typ av AF är någon kompensation ej aktuell, då felet är åtgärdat. Andra ÅF returnerar hela partiert till OM med hänvisning till att de OM bör vara kvalitetsplagg, inte kvantitetsplagg.

Hade jag varit du Frida hade jag kontaktat min ÅF och berättat att du känner till detta att OM gett ÅF kompensation och begär att häva köpet / få skälig kompensation.

Lycka till!