Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

måndag 29 juni 2009

Efterlysning - den här tunikan i strl 2 drömmer jag om...



Den här tunikan i strl 2 har jag länge gått och drömt om! Visst är den vacker med alla välbearbetade spetsdetaljer?
Modellen är så snygg till ett par Bloomers nu i sommar. Men tänkte även på att matcha den till jeanskjolen om jag någon gång får tag i denna läckerbit?
Missade den tyvärr för tre år sedan, om jag minns rätt, då den endast fanns kvar i strl 1 eller strl 3 vilket jag inte kunde ha. Men har aldrig gett upp hoppet om att någon gång kunna bli lycklig ägare till denna underbaring!

Om någon läsare har den till salu kan du väl höra av Dig, så blir jag glad som en lärka?

Vad tycker du om denna återkommande tunikamodell?
Är denna ful eller snygg?
Matchningstips?

9 kommentarer:

♥ Bina ♥ sa...

Jag tycker att det är en fin tunika - på rätt kropp.. jag hade den men den puffade upp sig i rygg/över rumpan så den fick flytta.

Mollytjejen sa...

Jag tycker den ser jättefin ut, men har faktiskt aldrig ens provat den. Lycka till med att hitta den!

exklusivvardag sa...

Hoppas du hittar den, den är superfin :-)

Evalena sa...

Det är den där + lovey knit som är Odd Molly för mig. Det var dessa som fick min kärlek för OM att frodas.
jag har en i chalk/blue o använder den sådär ofta men jag ska def ha en till:

kolla mitt senaste inlägg
mollyholic.se

Evalena sa...

Glömde: jag har mina blå leggings, stuprörsjeans eller bloomers till den.

:-)

Anonym sa...

Är great day tunikan till höger i bloggen stor i storleken?

Pingla sa...

Jag tycker den är jättesnygg. Är mer förtjust i de tidigare modellerna än årets kollektion av 4 continent stitch.

Ina sa...

Gillar denna tunikan mycket men modellen funkar inte på mg tyvärr annars hade jag absolut ägt en sådan. Denna du efterlyser är superfin!!
Kan tycka att den funkar till mycket, jeans, raka vida byxor, kjol, tights/blommers...
Mvh Ina

Mollyflickan sa...

Anonym:

Den är ganska rymlig för att vara en 2:a, skulle uppskatta den till en Medium eller 38/40 i vanliga storlekar! Hör av dig om du är intresserad!