Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

lördag 9 juli 2011

SÅ HÄR BLEV DET -> #710 Dip dye och #248 Livingloving = hiss eller diss kombo

Kanten på Livingloving
tittar fram lagom
mycket under koftan.
Som jag skrev igår så har det ju dykt upp en del Mollysar i brevlådan de senaste dagarna. En utav dem är #710 Dip Dye cardigan i powder, som i sällskap av en annan vacker patch work tunika taget sig hela vägen över atlanten från Deepfling.

Så här blev min tilltänkta kombo IRL i alla fall:
#710 Dip Dye Cardigan powder i strl 2.
# 248 Livingloving i powder
Skor Ecco


Vad tycker du?
Hiss eller Diss?
Funkar färgerna ihop tycker du?
Funkar den som "bara klänning" utan leggins under, eller blir det för bart?

Ärlighet varar längst, och jag tål detl!

15 kommentarer:

Nadia sa...

Jag tycker det ser kanonfint ut - både färgerna och längden - you go girl!
Kram

Anonym sa...

Plaggen för sig är kanonsnygga. Tillsammans, nja. Livingloving är av färgen powder och funkar definitivt som klänning utan leggings. Snyggast är den i sin egen enkelhet faktiskt, en underbar klänning. Men koftan är riktigt snygg! Inte ens kollat på den innan.

Josanne sa...

En definitiv hiss! Kram!

Hilde sa...

En helt klar hiss!
Kram

Stina sa...

Koftan passar dig jättebra! På mig är livingloving mycket längre - antar att du är längre än mig (är kort, 160 cm,stlk 1 i livingloving). Den längden den blir på dig hade varit i kortaste laget för mig, men det är en smaksak, alla är vi bekväma i olika.:-D

Unna dig alltid sa...

Den kombon känner jag igen :-) Kunde inte heller glömma den sedan i mars på mötet... Jättefint! Funkar bra utan tights på sommaren.

KRAM

Stina sa...

Färgmatchningen, nja. Powder och powder kan verkligen vara olika i Odd Molly-världen. Koftan klär dig däremot riktigt bra!

Carinale sa...

Nja, näe - ingen hiss för min del.
Inte så världsligt fult så att det blir en tvärdiss heller å andra sidan.
Men hmm, det finns nog schysstare kombosar på moder jord.

Anna sa...

Koftan är verkligen dö läcker! Är väldigt få som passar i den men på dig sitter den ju perfekt! Total hiss!

Jennifer på Fashioncut sa...

Passar på att fråga runt bland er odd molly bloggare :) Finns en jacka som kallas love being there, finns det någon risk att de som ligger ute på tradera just nu inte är äkta? Skulle bli så ledsen om man köpte en och den inte höll som jag läst att kopiorna inte gör!

Anonym sa...

Hej! En efterlysning! Vill ha en x-stitch i vitt/brunt i storlek 2.
Hjälp mig!
Min mail: rojven@hotmail.com
Mvh Viktoria

Jane sa...

Jättesnyggt! Googlade själv efter hur jag ska matcha min livingloving och detta var klart en hiss jag kommer härma. Tack för isnpiration!

Odd Molly Fantast sa...

Tycker den ser grymt snyggt ut! Skulle verkligen vilja ha dessa kläder, men får antagligen vänta på odd molly rea så jag får råd! :D

Odd molly lina sa...

Vilken najs kombination! gillar stark de fina färgerna!

Carinale sa...

Kliver på och säger hej :)