Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

onsdag 15 juni 2011

Christina Tillman lämnar Odd Molly - nya VD:n från HMs utvecklingsavdelning!


Läste precis att OMs VD Christina Tillman lämnar OM vid års skiftet.
Ny VD blir Anna Atteman från HM.

Skall bli intressant att se vilka design samarbeten mellan HM och Odd Molly det här kan föra med sig?

Du kan läsa artikeln här


Vad tycker Du om VD bytet?
Tycker du att Christina gjort ett bra jobb?
Vad tror du om aktiekursen efter denna nyhet - upp eller ned?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant!
Hade helt klart vart mer spännande med en manlig VD som även kunde få fart på Post Fire Dew hos dom!

Jag tror aktien går ner ännu mer pga detta. Aldrig bra för marknaden med VD skiften - signalerar ibland osäkerhet kring strategierna, vilket jag själv uttyder i detta skifte.

/Stureplansnörden

Anonym sa...

Hmm. HM och Odd Mollys varumärken är definitivt skilda åt; HM är mer mainstream och prisvänligt (även om deras samarbete med mer kvalitetsmärken gynnat dem) medan Odd Molly står för kvalitet (vacklande dock) och mer udda. För mig känns det inte alls som en bra kombination. Risken med ett VD-byte är definitivt att aktien initialt går ner - sedan får väl framtiden utvisa om detta är en lyckad nyrekrytering.

Mollyflickan sa...

Anonym II:
Jag tror faktiskt mycket väl att det kan komma ett design samarbete. I dagsläget skiljer det inte nämvärt i kvalitet på OMs plagg och HM skulle jag våga drifta mig att säga! OMs kvalitet har kraftigt försämrats de senaste åren, medan HM långsiktigt arbetat för en högre kvalitet i en del utav sina kollektioner. Design samarbetena de har haft med ex Stella McCarthy, Viktor & Rolf mfl är ju medan betydligt "bättre" etablerade internationella kvalitets märken än OM om man tittar på den internationella marknaden. Så jag tror OM hade haft väldigt mycket att vinna på ett samarbete, genom att nå ut till en ännu bredare "massa" internationellt sett, än man kanske gör idag.

Men det är ju bara mina egna teorier.
Ha det bäst!