Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

torsdag 24 september 2009

Nu är jag förbannad rent ut sagt!


Ni som läser bloggen har ju sett att jag råkat ut för problem med det berömda sidenbandet och att jag valt att själv sy fast det igen. Sedan har jag ju haft en dialog med butikschefen på den butik där jag köpte dem ang den 20% rabatt som Odd Molly gett sina återförsäljare då detta tydligen var ett känt fel och kvalitetsproblem på fyra utav höst kollektionens plagg. Web-butiken Juniform gick exempelvis ut med ett brev kring detta som även lades upp då deras egen blogg, men som nu plockats bort då detta ej var någon information som skulle ut direkt till konsument tydligen.

Ingen kompensation
Nu har jag fått besked från min butik att de ej kan kompensera mig med dessa 20% rabatt då jag valt att själv ha åtgärdat felet genom att sy fast bandet, och att inget problem föreligger just nu....
Detta känns rent ut sagt xxxxxx. Speciellt då jag vet att de som handlat hos web-butiker har fått 20% kompensation oavsett om plagget varit sönder eller ej. Detta eftersom det tydligen är ett känt problem med kvaliteten på dessa 4 plagg.

Missnöjd med agerandet
Just nu är jag allt annat än positivt inställt till Odd Molly och deras, eller rätare sagt deras återförsäljares agerande. Jag har ju alltid älskat deras plagg, men jag kommer ej att fortsätta att handla plagg med bristande kvalitet till löjligt höga priser, om inget sker snarast med deras förhållningssätt till oss konsumenter.

En officiell ursäkt / pressmedelande och ett allmänt erbjudande om 20% rabatt till samtliga konsumenter som köpt dessa plagg, så att det inte blir upp till respektive återförsäljares godtycke, är ett förslag jag tycker att Odd Mollys ledning skall överväga.

Ingen Mollyshoppning på lördag
Just nu känns eventuell Mollyshoppning på OM-träffen på lördag inte speceillt lockande. Jag känner mig faktiskt som en riktigt missnöjd kund för närvarande!

16 kommentarer:

Ina sa...

Fy vad dåligt av butiken!! Det verkar dock som att dem flesta får 20% avdrag oavsett om man har problem eller inte och att man bör göra det i förebyggande syfte.
Tycker det är märkligt att butiken inte återbetalar dessa 20% för du har ju faktiskt haft fel på din klänning sen att du valt att åtgärda detta själv är ju din ensak inte deras tycker jag.
hade jag varit som du hade jag fortsatt att "bråka" med butiken och krävt dessa 20%, din klänning var ju sönder och så ska det inte vara!!!
Lycka till!!

Helene sa...

Stå på dig!

Helene

Anonym sa...

Jag håller helt med dig. Det kan ju inte vara upp till återförsäljarens godtycke. Jag har råkat ut för liknande. Detta gäller #938 coaten, som jag haft problem med. Söndriga sömmar, foder som hänger utanför mm mm. Jag fick ingen kompensation och ingen ny jacka heller. Blir också förbannad när jag ser att andra har fått både 20% OCH en ny jacka.

Jag kommer såklart att gå vidare med detta och ska inte handla mer innan jag fått upprättelse. Respektlöst mot oss konsumenter, det är vad det är!!!

Unknown sa...

:o de borde väll tvärtom vara tacksamma att de slipper betala skräddare OC ge 20% rabatt?!? Fy fan vad dåligt!!

♥ Bina ♥ sa...

Usch vad urtrist bemötande!!

Om anonym ovan syftar på mitt blogginlägg gällande jacka så är det feltolkat. Eller av mig fel-bloggat.. (skall kika över det) Jag fick direkt erbjudande om 20% men eftersom OM ville ha in jackan fick jag en ny istället. Alltså INTE några dubbla kompensationer.

Jag säger: Stå på er och gå uppåt!

A-K sa...

Men maila OM HK och namnge butiken och deras agerande. Det skulle jag gjort direkt!
Stå på dig :)

Anonym sa...

Hej!

jag har precis pratat med butiken där jag köpte min T88 Blouse och de säger att Odd Molly INTE har kommit överens med någon återförsäljare om att man skall få tillbaka 20%. Att Juniform har gått ut med detta har ställt till det väldigt för Odd Molly enligt personen på butiken som jag pratade med.
Jag kommer inte att få tillbaka något utan får skicka räkningen på vad sömmerskan tar för att laga detta.

Är det någon som har pratat själv med Odd Molly?

Nina Jeppson sa...

Jag har pratat med Odd Mollys kundtjänst precis, och de informerade om att det är upp till varje ÅF att kompensera på det sätt de anser berättigat.

Rent juridiskt och med tanke på konsumentköplaget, tror jag faktiskt att butiken har rätt. Detta då du ej vänt dig till butiken först för att låta dem få möjlighet att avhjälpa felet, utan sytt fast bandet själv. I enlighet med detta agerande så torde du ej längre vara berättigad till kompensation, då felet ej föreligger f.n. och butiken ej getts möjlighet att avhjälpa felet.

Men som jag förstod Odd Molly har de kompenserat ÅF med exempelvis kostnad för sömmerska, eller 20% på inköpspriset på plaggen till sina ÅF. Sedan var det nog bara "otur" att detta kom ut till oss konsumenter via en web-butiks agerande/information.

Men hade jag varit du hade jag tagit en till diskussion med butiken. Är du en trogen kund borde det ju ligga på denna butiks god-will att få dig nöjd, det är ju många som säljer OM idag.

Evalena sa...

Förstår dig precis o slutar inte tjata om att OM borde dra tillbaka ALLA dessa plagg. sålda som osålda!
KRAM

Anonym sa...

Mycket intressant. Får alltså alla åf 20% avdrag på inköpspriset på alla dessa plagg- oavsett om det är fel på dem eller ej? I så fall är det verkligen kundovänligt att inte helt sonika sänka priset för oss kunder också. vi får ju stå för allt strulet med ev. reklamationer. Dessutom är det ju vi som betalar....
Har själv jobbat i klädaffär och kan inte förstå hur OM tänker. Är de inte rädda om sina kunder alls??

efva sa...

På Åhléns i Malmö sa de att de fått besked från OM att ta bort alla T88 blusarna från försäljningen och det hade de gjort och returnerat dem till OM.

K. sa...

Jag pratade med AjaBaja om det här och frågade och de sa att de i överenskommelse med Odd Molly hade bestämt sig för att dra av 20%. Jag tycker det är hur dåligt som helst att inte alla butiker gör det! Stå på dig!!!

K. sa...

Åhh, kan inte låta bli att återkomma till det här. Så det skulle alltså vara så att Odd Molly har ersatt alla sina återförsäljare med 20 % på dessa plagg, men sedan lämnat fältet fritt för återförsäljarna att själva avgöra hur mycket av denna kompensation som ska gå till kunden?

De butiker som då inte lämnar ut dessa 20 % till alla kunder är ju oerhört dåliga tycker jag. Varför ska de tjäna på att vi har trasiga kläder?

Anonym sa...

Hej, bra inlägg... och jag belyser åter mina tidigare inlägg ang.
* Vad har Odd Molly sagt?
* Har de bett om ursäkt?
* Något pressmedelande?

NIX INGET SKITDÅLIGT!!!!

*****Återförsäljare******
Ja, vad ska man säga???

Jo, en sak det är de som får ta skiten... MEN, som Ni upptäckt har de fått 20% avdrag på inköpspriset som komp. om de valt att behålla/sälja plaggen/skräpet...(som de vetat om har haft brister)?!

Jag kan då konstatera att dessa ÅF inte gör ER eller OM en gärning/Tjänst... genom att prångla ut skitkläder till överpris!

Jag förstår att Du är förbannad - Och med all rätt.

Att ge kunden 20% rabatt är ett hån, 260:- på ett plagg som kostar 1300:-, Vad kostar en sömerska?

Efter Ni godtagit dessa 20% har Ni inga rättigheter att klaga även om plagget går sönder på ett helt annat ställe...

Och i dag finns det massor av ÅF av odd molly och att någon vara skulle vara slut...Är en jävla skröna!

Och till "BINA", din uträkning på 1,78% eller vad det nu va är totalt fel... är helt fel... Anna på CD hade 280 jackor... varav 5 var fel???

***NIX BARA JAG KÄNNER 7 PERSONER SOM ALLA REKLAMERAT SINA JACKOR DIT***

OCH DESSA INGÅR INTE I ERA BLOGGAR!

DU HADE FÅTT UPPLYSNINGEN OM 5 ST...SÅ DU KAN NOG BÖRJA RÄKNA OM DINA PROCENT, NU!

Lottis

Anonym sa...

Hej!
Jag förstår dig precis! Jag har köpt en check me blus hos Juniform och ska bli kompenserad med de 20%. Men när jag använde den för första gången nu i veckan så satt den helt snett på mig och knytbanden sitter i helt olika höjd!! Så nu ska jag reklamera hela blusen! Var inne i en buik i lund för att prova en likadan och den satt bra förutom att sömmarna var mkt dåligt sydda så jag köpte den inte pga av det. Jag blir så himla besviken på att deras kvalite har försämrats så mkt. Frågade av i butiken om de drar av 20% som Juniform men de gjorde de inte! Är inte detta skumt? Ska inte samma regler gälla i alla butiker?

Linda sa...

Hej!

Har precis hittat till din blogg, men kommer garanterat komma tillbaka!
Jag är en ganska ny Mollyfantast, men känner mig också lite besviken.
Slog för några veckor till på en Nylon parker coat. Efter att ha synat den mer noggrant hemma så insåg jag att fodret i ärmarna var felsytt.
Gick tillbaka till butiken, men där var det ingen respons. De menade att det var meningen att det snygga fodret skulle synas. När jag påpekade att jag var orolig att fodret skulle slitas sönder, så påpekade de att de skulle kunna sålt 50 jackor till....så många hade varit in och frågat. Underförstått skulle jag vara tacksam att jag fått tag i en...
Mailade OM för en vecka sen men har inte fått nåt svar. Känns tråkigt! Vill ju ha jackan, och skulle ju kunna fixa till fodret. Men man ska inte behöva göra det på en ny och relativt dyr jacka.

Hoppas iaf att det ordnar till sig för dig!

Ha det bra!
Linda