Bloggen om att bara vara. Livet i stort och smått, nödvändigt och onyttigt och alldeles, alldeles på mitt eget vis. Välkommen in i min värld.
Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!
Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!
Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!
tisdag 13 april 2010
SKITSUR på Campadre! Dåligt är bara förnamnet...
Har nu ikväll kommit hem och öppnat mailboxen. Och vad läser man där, jo - strul Campadre har "räknat fel" och den tunika som jag beställde och betalade 12.02 och som orderbekräftas - finns nu helt plötsligt inte. Men pengarna som drogs på mitt Visa kort har funnits hos dem i ca tre veckor innan de kom så långt att de kunde räkna ihop sina orderbekräftelser för att finna, att även min tunika var slut.
Är det så här man skall sköta en webshop?
Japp, om man vill få förbannade kunder som aldrig kommer att handla där igen. Nu har jag försökt två gånger, och bägge gångerna har det strulat. BEDRÖVLIGT!!!
I mitt stilla sinne undrar jag ju hur många tunikor det verkligen har funnit till salu, eftersom jag verkar långt ifrån ensam om denna erfarenhet om man tar en snabb titt på dagens ämne i Molly blogg världen.
Men det känns verkligen inte seriöst av en firma att orderbekräfta, dra pengarna på kontot och sedan - nästan tre veckor senare, komma på att "whoopise daysi" - vi hade visst inte så många hemma.
Konstigt - jag trodde det var detta som man använde affärsstöd systemet till - att hålla koll så att man inte kan orderbekräfta - och framför allt inte debitera kunder i förväg för plagg som man inte ens har?
Nästintill snudd på bedrägligt förfarande enligt mitt tycke... Ingen jurist som kan verifiera om det verkligen får gå till så?
Nä, nu är jag pisse-sur - som dansken säger - och funderar starkt på att avboka resten av min order - för jag har tröttnat och tappat sugen på det jag shoppade i och med detta. Tunikan var liksom det jag mest av allt ville ha - och nu kommer den inte. Får verkligen hålla tummarna att pengarna åtminstone hittar in på kontot igen.
USCH . BLÄ. FY! kan sammanfatta mina känslor och upplevelser av CAMPADREs kampanjer!
Har du själv blivit drabbad av deras dåliga lagersaldo koll?
Tankar och åsikter om Campadre?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
19 kommentarer:
Fy tusan vad trist! Har hört många som sagt att det är väldigt struligt.... /Malin
Jag lät ju bli att klicka, kankse tur det. Men jag förstår att ni andra som inte fått era vara är sura, och så med all rätt!
~Livet i byn
Är också pisse-sur, min fjärilsklänning finns inte heller tydligen, den som även jag mest ville ha :-( Skitdåligt på ren svenska.
Tack för era kommentarer.
Att en vara är slut är väl en sak - men att de har mage att debitera kostnaden innan de ens har kolla på läget - orderbekräfta - vilket gör en som kund säker, nu är varan på väg eftersom man fått orderbekr coh pengarna är dragna. Och sedan helt plötsligt tre veckor senare komma på att "nej, vi har visst inte så många tunikor", efter det att man debiterat och haft ränteintänkter på mina pengar under tre veckor - NEJ, det är inte acceptabelt. Då får man debitera i efterhand eller precis när paktet skickas ut, packat och klart, inte tre veckor inann.
hej goding
Jag annulerade resten av min beställning! För mig är detta bedrägeri men vad vet jag som är sjuksköterska;)
kramar
Rätt mycket - din kompetens räddar liv - gentemot Campadres som orsakar högt blodtryck... :D
Här har ni ytteligare en suris. Fanns det några klänningar överhuvudtaget?!? Jag klickade hem någon minut över 12 men blev ändå utan!!
/Linda
Jag fick inte heller min klänning med fjärilar på..
Tänk att man har väntat i 3 veckor på den!
Jag har verkligen längtat och efter den..
(Planerat vilka kläder man kan ha til den..)
Så jäkla sur är jag!
Vilken dålig koll de har!
Kram på dig
Åhå... högt blodtryck har jag haft här idag!
jag är också PISSESUR som du säkert sett inne hos mig. Än har jag inte hört om någon som fått sin smockdress med fjärilarna... antagligen fanns det inga sådana alls. Jag la precis in deras svar till mig på bloggen!
Aldrig mer Campadre för mig!
KRAM
Rätt färg, rätt storlek.... fel plagg. En jäkla blus i stället för klänningen. SUR!!!
Ja kan bara hålla med, skrev precis lite om det oxå...jag beställde min klänning några minuter efter 12 och jag hade samma mail i min inbox i går :-( riktigt dåligt av dom!
Tja, de verkar ju verkligen framgångsrika i kundhanteringen, ingen som verkar ha fått sina smock så långt som jag hunnit läsa i alla fall... Undrar om det fanns några alls från början, eller det var typ 1 smock som använts som lockvara - i och med att de i AKs svar jmf med handgemänget på HMs kollektions-släpp....
Nä, fy - inget mer Campadre för min del eller!
Jadå, jag är också drabbad. Verkar som att smockdressarna ve de de ghade sämst koll på. Så uselt skött att man blir mörkrädd. Har skrivit ett långt mejl till dem och krävt svar på ett antal frågor. Ska bli intressant att se om och vad de svarar. att det kan bli knas när flera lägger samma vara i varukorgen det förstår jag. men det kan väl inte ta tre veckor att upptäcka det??!! dessutom var jag inne och kollade en timme efter att mitt köp gått igenom och jag fått orderbekräftelse. Då var fjärilssmocken slut i alla storlekar, men "min" smock fanns fortfarande kvar att köpa i min färg och storlek. Jo tjena, vilken bra koll! Sur är förnamnet asförbannad är efternamnet!
/Nena
Så tråkigt :( Förstår att du blev besviken och sur. Jag handlade också och fick orderbekräftelse 12.03, dock hade jag ej beställt just detta plagg. Dessutom tog jag mitt på faktura just eftersom jag hörde att det var strul redan under förra kampanjen i höstas. Idag kom mina varor så jag är glad. Men det är riktigt illa att göra på detta vis som Campadre gör!
Har tyvärr också haft strul med campadre, men med mig hade dom mage att hålla på att lova och komma med ursäkter i drygt en månad om att grejerna var på väg, för att sen skicka ett mail och säga att tyvärr har vi aldrig fått den modellen från leverantören och nu skickar tillbaka mina pengar. Som dom gottat sig med i 6 veckor. Oseriöst är bara förnamnet.
Prova den här online shoppen:)
https://www.huset-shop.com
Maria
huset
Prova den här online shoppen:)
https://www.huset-shop.com
Maria
huset
Samma sak har hänt mig. Skulle vilja skrika ut:
V A R N I N G
Värsta oseriösa företaget!
Jag har blivit fakturerad mycket högre belopp än det som jag beställt för och nu jagar dem mig för att få betalt. Riskerar att hamna i inkasso trots att jag har pengar, är noga med mina räkningar MEN vägrar att betala falska fakturor!
U S C H
Samma sak har hänt mig. Skulle vilja skrika ut:
V A R N I N G
Värsta oseriösa företaget!
Jag har blivit fakturerad mycket högre belopp än det som jag beställt för och nu jagar dem mig för att få betalt. Riskerar att hamna i inkasso trots att jag har pengar, är noga med mina räkningar MEN vägrar att betala falska fakturor!
U S C H
Skicka en kommentar