Mycket vatten har hunnit rinna under broarna sedan dess, för idag hade nog artikeln inlets med -
"Alltid tajt och helsvart. Det är devisen man lever efter på Odd Molly vintern 2010".
Jag har med intresse följt den debatt som blossat upp i Blogosphären kring de släppta sneek-peek bilderna på Odd Mollys höst-vinterkollektion. Flera mycket bra inlägg har skrivits och debatten har gått varm.
Jag kan varmt rekommendera vältaliga och kloka Katinkas inlägg här, som är så väl skrivet, att jag låter hennes ord även stå för mina tankar och funderingar i frågan.
Även Odd-Mollyholic och SanniBus och My Molly Oddities har skrivit läsvärda inlägg som är värda att läsa och begrunda.
Vad jag för övrigt känner låter jag bilderna nedan förmedla, då en bild ofta säger mer än tusen ord!
Min kärlekssaga med klädesmärket Odd Molly i bild:
Här fördjupades det första intresset till en härlig pirrande romans:
Det här gjorde kärleksaffären ännu djupare:
Det här gjorde giftermålet ett faktum:
Tiden som nygifta var långvarig och romantisk:
Här började det knaka i fogarna, den äktenskapliga 5-års krisen började:
Här är då troligtvis skilsmässan ett faktum:
Tur att de är strategiska på Odd Molly och redan nu i april startar upp en äkta Odd Molly outlet på Freeport, den lär nog behövas framöver och lär säkert vara en säker inkomstkälla, enligt min mening.
Lite synd på ett sätt, för min egen del kommer jag nog uppleva det lite tu-delat att handla exklusiva och antagligen från början rejält prissatta Mollysar, på en outlet i deras egen regi.
Lite av glansen och "eklusiviteten" jag gissar att de vill uppnå med denna nya satsning måste ju falna i en egen Outlet butik, eller?
Men i outletbutiken kanske vi ses - gamla Mollyister från förr - rent av riktigt hjärtligt välkomna tillbaka som kunder och målgrupp igen från numera ganska hippa och exklusiva varumärket Odd Molly?
Låt oss se vad hösten och vintern bär med sig! Resan är spännande!
Du får gärna skriva och berätta vad du själv har för tankar och funderingar kring
deras nya look!
10 kommentarer:
Huvudet på spiken!
Jag kommer inte heller att vara ett OM freak längre efter att ha sett vinterns bilder på diverse bloggar. Känns som en 20+ tappning som man kan hitta till betydligt högre kvalité och lägre pris på HM idag - kallas Divided.
Trist att de väljer denna väg - men pengarna styr väl för mycket!
Mvh,
Christina
hahaha du är världens sötaste! Men håller absolut med dig!!!!!!!!! Ser man på första bilderna och sedan direkt på dem nya så skulle man aldrig kunna tro att det var samma märke om man inte visste.. :(
jag blir inte alls köpsugen efter de bilderna iaf :(
jag håller med, imagen som bilden förmedlar är långt ifrån något som tilltalar min odd molly sida. Sen gillar jag i och för sig mycket mörkt och lite suggestivt. Men det hittar jag redan via andra märken. Man får se vad som komma skall. Det var ju liksom givet att bubblan skulle spricka en dag men tråkigt om det blir just i höst )=
Kramar
Håller med dig, jag skrev med lite på min blogg, orkar inte skriva om allt här. Men ni som är intresserade kan läsa det här:
http://erikaeveryday.blogg.se/. Skulle vara roligt med lite synvinklar!!!
Kram
Ah, så tydligt du gör det! Jag köper att ett varumärke ska utvecklas men inte att den ska ändra sin innersta kärna. Det känns som om det är det som händer nu. Vi får väl se vad som händer i höst o hur vi känner då! :)
Hahaha - men förstår vart du vill komma!
Håller med, jag kliver nog oxå snart av tåget, mixen exklusiva plagg till dyr prislapp med kvalitetbriser hålller inte hur länge som helst - det borde de oxå inse!
Antagligen är de på jakt efter nya kundgrupper som inte känner det som vi gamlingar fått lära "the hard way" avseende kvalitetsbrister och höjda priser kollektion per kollektion.
Godbitar kommer helt säkert att finnas, men de blir nog färre och färre för en tant som mig. 40+ med ej hereoinchic smal kropp, jag känner mig inte som önskvärd målgrupp längre!
Hej,
Har tagit mig friheten att kopiera ett inlägg som "Anonym" skrivit inne hos Imagniation is real som du länkade till - tyckte det här inlägget var huvudet på spiken - såsom Christina uttryckte det ovan.
"Genom att göra storlekarna mindre så fasar man diskret ut de "mulliga mollymammorna" på ett "fint sätt". Jag tror att man vill hitta en annan målgrupp i de yngre och trendigare skarorna. Det kommer att vara ett måste för OM om de ska nå ut på de stora arenorna. Titta på de andra stora märkena av högre prisklasser, det är inga XL kläder direkt. Jag tror att där hittar vi även svaret till varför OM HK är så svala till dagens många molly bloggare, det är helt enkelt inget de vill promota eller förknippas med. De är rädda för att bli ett "töntmärke" som ex P.OP, Gant och Peak Performance har blivit. Om alla svenska "Familjelivs-morsor" springer runt i OM kläder tappar märket sin attraktion och edge."
Här ovan har vi nog svaret till OMs agerande!
Tack för ett roande inlägg!
Linda
Hej söta du! Jag håller ju med dig om att det var bättre förr, men jag har inte gett upp hoppet för det. Vi får se hur det blir. Det är bara kläder trots allt. Kram på dig vännen!
Skicka en kommentar