Tack för alla era synpunkter.
Verkligt intressant att följa den debatt eller med tanke på bilden ovan, "snöboll" som nu verkar satts i rullning i bloggvärlden. Men det är ju också det som våra bloggar är till för - att skapa debatt när det behövs.
Med anledning av detta har jag här tagit mig friheten att länka till vad några andra bloggare skrivet om ämnet:
För min del avvaktar jag fortfarande besked kring kompensation från min butik. Vad jag har sett under kommentarerna så verkar det vara lite varierande kring vilken kompensation som ges.
Såg att Juniform precis tagit bort inlägget från sin blogg tillsammans med brevet, undrar vad det beror på?
11 kommentarer:
Hej,
Min lokala butik berättade att de blivit kompenserade av ODD MOLLY med 20% på de plagg som tidigare nämts. Men sedan är det upp till varje butik om man själv sänder det på lagning hos lokal skräddare eller gör ett prisavdrag.
Där jag handlat så ger de ej prisavdrag, utan erbjuder att sända det till en lokal sömmerska om/när felet uppstår.
Rätt irriterande, då jag hade fått 20% avdrag om jag handlat hos exempelvis Juniform, Ajabaja eller Folkart. 10% avdrag om jag handlat hos Redheofsweden, nu 0!!!
Någon mer som råkat ut för samma?
Vad har Odd Molly sagt? Har de sagt ursäkta till Er konsumenter....
Vad jag fattat har de INTE sagt något, utan bara låtit sina ÅF tagit smällen, SKITDÅLIGT ODD MOLLY!
Ok, en del får 20% på ett plagg 1300:-....dvs 260:-
Vad kostar sömmerskan som Ni anlitar?
Vad kostar Er tid, bensin, mm för att få detta uträttat.... NEJ - NEJ
VAD BILLIGT ODD MOLLY HAR LYCKATS KOMMA UNDAN!
Jag skulle reklamera hela varan, kostar plagget dessa pengar skall det vara ett fullgott plagg inte något du köper på outlet, med div. skavanker.
ÅTERIGEN SKÄRPNING ODD MOLLY, OCH FRAMFÖRALLT DET ÄR SYND OCH RENT FÖRDJÄVLIGT ATT ALLA ÅF FÅ TA DENNA SMÄLL.
En tanke då jag väntat och väntat på någon form av pressmedelande från Odd Molly, med en stor ursäkt!
Lottis
Hej, Nina och Lottis.
Trevligt och givande att Du delar med dig av dina åsikter.
Såg att Juniform tagit bort sitt brev och inlägg från bloggen jag länkade till. Har du någon uppfattning varför så skett?
Jag fick erbjudandet, för på min T88 smock lossnade bandet första dagen, av Country dreams pengarna tillbaka eller 25% avdrag. Anna är just och väldigt tillmötesgående!
Funderade på vad jag skulle göra med min andress och buttondown , som är helt ok, och bestämde mig för att vänta. Händer inget är det bra annars får jag reklamera dem då.
kramar
Hej och tack själv för att du väckte oss till debatt!!!
Jag har precis synat min check me andress och ja, banden har inte lossnat men de sitter farligt löst... :(
Jag ska kontakta webbutiken nu och höra vad de har för lösning. Om de har en lösning.
Trevlig afton!
Hej!
Har du möjligen en e-mailadress att ge mig, skulle underlätta, givetvis publicerar jag inte den.
Sanny
Märkesbutiken i Båstad har tagit fullt ansvar.
De har plockat bort alla plagg och återsänt till odd molly, de vägra sälja dessa plagg eftersom detta märke skall stå för kvalitet och inte kvantitet.
Pengar åter till kunden, alla trasiga till OM.....
Bra jobbat, precis så ska det vara.
Och odd molly håller tyst, SKITDÅLIGT :(
Lottis
Till signatur Lottis,
Håller med dig där.
Jag hade själv förväntat något form av pressuttalande från OMs sida ang detta. Speciellt då detta verkar vara känt faktum bland ÅF som blivit informerade och har fått kompensation.
Men Odd Molly försöker väl tysta ner skandalen med dessa undermålig plagg, för en skandal är precis vad det är!
På Åhléns i Malmö säljer de plaggen till fullpris som om inget hänt. Hur är det med andra affärer?
Efva,
Känns ju faktiskt lite fel med tanke på den information som framkommit. (Om de inte bevisligen är omsydda av skräddare och full funktion garanteras!)
Hade varit intressant att veta hur det är med andra affärer.
Jag tycker också att Odd Molly borde dra tillbaka plaggen. hela kollektionen. precis som stora företag gör när det blivit fel fr fabrik. Sånt kan hända, inget konstigt alls, men de borde ta sitt ansvar och visa goodwill!
F Ö - tack för att du länkade till mig Mollyflickan!
Alla ÅF jag handlat sidenbandsplagg av har utan knot endera lovat kompensation eller reklamation. SUPER av dem!
Skicka en kommentar