Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

tisdag 1 september 2009

Favorit i repris - snygga Everywear dress är tillbaka!


Som många säkert redan uppmärksammat har underbara #810 Everywear dress kommit tillbaka till oss!
Dock betydligt dyrare än förra året, men denna prishöjning har vi väl nästan tvingats vänja oss vid i höstens kollektion.
Jag har den i chalk från förra året, och kan bara varmt rekommendera denna underbara klänning! Den har varit en stor favorit, och är helt enkelt underbar som klänning med stickade strumpor, eller som tunika över exempelvis jeans och stövlar. Den vackra fjärilen på ryggen är helt gudomlig! Välbearbetade detaljer såsom molly dollars där fram, snygga "vippiga! ärmar och ett helt underbart skärp med söta broderade blommor. Kommer att bli så fin att matcha till mössan som kommer i nästa sänding!
Ett litet tips - skärpet är så snyggt att sätta som "skärp" i ett par jeans!

Liten i storlek och i krympbenägen ull
Jag upplever den som lite liten i storlek och den är i krympiningsbenägen ull, eller var, kanske jag skall skriva då jag naturligtvis ej sett den "nya" ännu, utan hänvisar till den jag har från förra året som var helt i ull. Jag skulle därför rekommendera att köpa minst din normala storlek, samt i vissa fall överväga att gå upp i strl snarare än nedåt. Min 1:a blev exempelvis betydligt trängre efter första skonsamma tvätten i ull-program och plantorkning, men sedan går den ju att "töja" ut lite då den är stickad.

Grått och chalk vs chalk och almost black.
Hade ju även en i grått, men den fick flytta hem till en blogg-läsare, så nu är det bara den i chalk kvar med röd fjäril i min garderob. Men den kommer jag aldrig att kunna skilja mig från, vad jag känner just nu i alla fall! Den är så smickrande i chalk-färgen, speciellt om man är ljus i sina färger.
I årets kollektion hade jag personligen tittat närmare på den i almost black tror jag, men eftersom jag har infört shopping time-out för mig själv så kommer jag inte att inleda mig i frestelse och pröva den - då är jag helt säkert "fast"!

Var får jag tag på den?
Än så länge har jag sett den hos Redhe, Ajabaja och Estilio Design, men det är möjligt att den kommer in hos fler inom de närmaste dagarna.


Vad tycker du om denna?
Snygg eller ful?
Prisvärd eller ej?

8 kommentarer:

A-K sa...

Snygg tycker jag som har en i rose från förra året :)
Tack för tipset om att använda skärpet i ett par jeans, det ska jag testa!

♥ Affi ♥ sa...

Så snygg! Är sugen på att prova, men jag kommer nog inte köpa då jag inte använder klänning särskilt ofta på höst/vinter. Men man vet ju aldrig...

Mollyflickan sa...

A-K, rose låter snyggt! Den har jag aldrig sett IRL!

Affi, kan bara varmt rekommendera att pröva den som tunika till ett par jeans och stövlar. Klockrent - och den kommer att bli en favorit i garderoben!

Natascha sa...

Jag köpte min förra året för 2500 kr, i år är den nästan lite för dyr. Jag har den i färgen chalk och jag bara älskar den! Har fått så mycket beröm för den. Jag har normalt storlek 0 men jag gick upp en storlek och den passar väldigt bra. Har inte vågat tvätta den än men den borde nog passa efter tvätt också. Min rekommendation är nog att gå upp en storlek.

Sara Mia sa...

Jag vill ha en marinblå i strl 1. Har den funnits i blått? Jag får hålla koll på Tradera i såna fall.

Mollyflickan sa...

Sara Mia,
Ja, den fanns i marinblått. Dock i mkt limiterad upplaga vad jag fick veta från butiken, då de endast fick in den i chalk och grått. Vet inte om det var likadant med rose?

Natascha,
Håller helt med dig om att man bör gå upp istrl snarare än ned. Jag har tvättat båda i ullprogram och låtit plantorkat, och det har gått bra. Dock "drar den ihop sig", såsom ull gör, så att det vackra hålmönstret blir mindre framträdande, men det får man leva med.

Ina sa...

Den är jättefin, dyr ja men jag har faktiskt klickat hem en i chalk...:-) Hoppas den passar! Får man underklänningen till, är det någon som vet det? Annars har jag en från min Full emb lace dress som jag kan ha till.

Anonym sa...

Tar mig friheten att svara Ina då jag själv undrat samma sak!

Jag tror inte du får någon underklänning till! I alla fall ej på Borgeby Kids & Friends där jag var och prövade almost blacken idag. Den ingick ej där i alla fall.

Måste förresten tipsa om att Almost Blacken är helt ljuvilig med sin lila fjäril på ryggen. En riktig "must have" klänning alltså!

//Nina