Välkomna till att dela en del utav mitt liv!
Bloggen innehåller mycket mode, mest Odd Molly men även andra märken jag gillar skymtar förbi, vacker inredning, tankar och funderingar. Även lite husbyggar tankar kommer att diskuteras och ventileras!

Lämna gärna ett avtryck, det uppskattas varmt!

torsdag 9 juli 2009

Dyr höst i sikte


#75 afterafterski sweater, chalk


Nu har jag suttit och dreglat lite över höstens och vinterns fina bilder på Odd Mollys hemsida.

De plagg jag önskar förutom de jag redan nämt tidigare i bloggen är:
#69 coolwool dress, grey, fall 2009
#44 taradiddle dree, grey, fall 2009
#75 afterafterski sweater, chalk, winter 2009
#129 brand new 2nd hand dress, powder, winter 2009

Odd Molly och deras produktbilder vs. verkligheten
Men sedan är det ju så att ett plagg som man sett på nätet kanske inte passar figuren, och ett plagg man helt ignorerat innan är helt fantastiskt när man ser det i butiken.

En stor källa till inspiration är också när jag ser plagg på folk på stan. Då får man liksom "upp ögonen" för nya kombinationer och plagg.

En sak som länge förundrat mig är att Odd Molly har så pass tråkiga produktbilder. Jag menar, de är ju inte direkt säljande alla gånger. Men det är kanske en ganska medveten strategi just för att plaggen skall omvandlas till en "positiv överraskning" när man ser dem i verkligheten för första gången?

Vad tycker du om fotona de har på sin hemsida?
Vilka är dina kommande favoriter?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det är bra att deras produktbilder är lite "tråkiga". Genom att inte visa t.ex.ett ansikte så låser de inte sina plagg vid t.ex. en viss ålderskategori. Jag menar, fotar de sina kläder på modeller som är 18 och supersnygga så tänker nog en del att det där är inget för mig...jag är för gammal för sånt...jag är inte så snygg som hon...osv osv.
Tror att det är väl genomtänkt av odd molly!

Molyflickan sa...

Ja, den aspekten håller jag verkligen med om.

Det jag menade med "tråkiga" är att plaggen oftast gör sig bättre i verkligheten än på deras produktbilder. Vackra detaljer, skärningar etc faller bort ibland.
Men som sagt, det är bara en fördel, man brukar enbart bli positivt överraskad. Och det är ju bra. (Eller kanske inte, för plånboken alltså!) :-)